[email protected]

נתקלה בכבל על המדרכה ותפוצה

במאי 2015, התובעת יצאה להליכת ערב שגרתית עם בן זוגה ונתקלה בכבל שהונח על המדרכה ששימש להעברת חשמל לחגיגות יום ירושלים. כתוצאה מהנפילה נחבלה התובעת בשורש כף ידה השמאלית, בידיה ובשיניה.

התובעת טענה שהכבל הונח על המדרכה ואף שהיה מכוסה עדיין בוא בלט מתחת ליריעה וגרם לנפילתה.

התביעה הוגשה כנגד המועצה באפרת שהגישה הודעת צד שלישי נגד החברה שסיפקה את שרותי ההגברה לאירוע ונגד חברת הבטיחות, ספק ההגברה שלח הודעת צד רביעי לספק הגנרטור שלטענתו הניח את הכבל על המדרכה.

המועצה טענה להגנתה שיש סתירות בגרסת התובעת. בנוסף טענה שאין כל התרשלות מצידה מאחר שגם לגרסת התובעת הכיסוי היה בולט לעין והמקום היה מואר ומשולט ולכן יש להטיל על התובעת 100% אשם תורם.

חברת התאורה טענה כי לא היא הניחה את הכבל, ספק הגנרטור. חברת הבטיחות טענה שהכבל היה בולט לעין ומה גם שלא היה על התובעת לטייל דווקא במקום זה על כל שינויו בעקבות האירוע.

בית המשפט קבע שהמועצה התרשלה מאחר שלא היה מקום אחר להניח את הגנרטור והכבל, לאחר האירוע בוצע שיפוץ שלאחריו היה ניתן למצוא מקום מתאים יותר.

המסקנה העולה היא שהיה ניתן למנוע את המקרה. ובנוסף היה ניתן להעביר את הכבל מעל תחנת האוטובוס והשיחים ובכך למנוע מצב המסכן את העוברים ושבים. מה גם שהיה ניתן להניח על הכבל כיסויים בצבעים בולטים יותר שמתאימים גם לשעות הערב.

השופטת הטילה על התובעת אשם תורם קטן של ;15% מאחר שהכירה את המקום וידעה שמתקיים בו אירוע ולכן היה עליה לנקוט במשנה זהירות.

בסופו של דבר, הוטלה על המועצה אחריות של 45%, על חברת הבטיחות 40%, 10% על איש ההגברה ו5% על ספק הגנרטור.

לאחר ניכוי אשם תורם עומד סך הפיצוי על 196,350 ₪ בתוספת 20% שכר טרחת עו"ד והוצאות.

 

בכל מקרה של נפילה או פגיעה, מומלץ לגשת לעו"ד מומחה בתחום לקבלת ייעוץ כוללני על מנת למקסם את הזכויות המגיעות לכם.