[email protected]

רוכב אופנוע נפגע כששימן את השרשרת והוכר כנפגע תאונת דרכים

התובע (28, אז בן 25) יצא לטיול אופנועים עם אחיינו באזור בית שמש, לאחר נסיעה של 2 ק"מ מהבית הוא עצר בעקבות רעש ששמע מהגלגל האחורי.

כשירד לבדוק את פשר הרעש הוא הבחין בלכלוך בוץ יבש שתקוע בשרשרת, הם חזרו לכיוון הבית ועצרו ליד המחסן עם הכלים בכדי לסדר את התקלה.

כאשר הוא ניסה לשמן את השרשרת, אצבעותיו נתפסו בין השרשרת לגלגל שיניים האחורי ונחבלו.

הוא הובהל לבית החולים איכילוב, ושם נמצא שהוא שבר 2 מאצבעותיו, הוא עבר ניתוח ונותר עם מגבלת תנועה ודפורמציה באחת מן האצבעות.

חברת הביטוח "הפול" סירבה להכיר בו שנפגע תאונת דרכים ולכן הוא הגיש תביעה בטענה שהתאונה קרתה במסגרת "תיקוני דרך" והיא עונה על הקריטריונים שנקבעו בחוק ובפסיקה.

חברת הביטוח טענה שהתקלה צריכה להיות פתאומית, שלא ניתן להמשיך לנסוע איתה, ובנוסף לתקן אותה בדרך, וכאן מאחר ומדובר בבוץ יבש ניראה שזה כבר היה שם עוד לפני שיצא וזה לא קרה בפתאומיות ובנוסף הוא גם חזר לביתו לתקן ולא באמצע הדרך.

השופטת דחתה את טענת הביטוח וקבעה שהוא חזר לביתו שהיה כמה דק' משם כדי לקחת כלים וזה לא יוצא מהגדרת עצם היותו "בדרך".

לעניין התקלה, קבעה השופטת שעצם חזרתו לבית כדי לתקן מעיד שזה לא היה דבר שניתן להמשיך עמו והיא הייתה תקלה דחופה.

לטענת הביטוח שהתקלה היית ישנה מאחר והבוץ היה יבש פסקה השופטת שלא התקבלה שום הוכחה לדברים וזה נשאר בגדר השארה לא מבוססת בלבד.

לאחר שהשופטת בחנה את נזקי התובע, היא פסקה לו פיצויים של 115,814 שקלים עבור הפסדי שכר ופגיעה בכושר עבודה, עזרה והוצאות רפואיותץ ובנוסף שכר טרת עורך דין בסך 18,000 שקלים.

 

בכל מקרה של פגיעה, מומלץ לגשת לעורך דין מומחה בכדי לקבל ייעוץ כוללני על מנת שתוכלו לקבל את מלוא זכויותיכם.