[email protected]

אחות בבית החולים תפוצה לאחר שנפל עליה ארון

חוזהת, בת 69 עבדה כאחות בבית החולים פלימן שבחיפה.

בשנת 2015, בעת עבודתה בבית החולים, נפל עליה ארון והיא איבדה את הכרתה. היא פונתה לבית חולים רמב"ם עם חבלת ראש וכתף שגרמו לה לנכויות אורתופדיות ונפשיות.

ב 2017 הגישה האחות תביעת נזיקין נגד משרד הבריאות לפיצויים וסבל, בגין רפואיות, הפסדי שכר ועוד. לטענת חלת, הארון נפל עליה מה שבסיס הארון היהוד(חלודה). מה שמצביע על רשלנותו של בית החולים שלא מנע את סכנת נפילת הארון. בנוסף, ציינה חזקה כי בעקבות הפגיעה היא לא יכולה להמשיך בעבודתה נאלצת לצאת לפנסיה מוקדמת.

מחקרת הכחישה את טענו נפשת וטענה שהתובעת לא הוכיחה את סיבת נפילת הארון. עלתה העלתה השערה יכולה להיות שהארון נפל בעקבות קטטה בין עובדים.

בפס"ד קיבל השופט את הטענה שהנתבעת אחראית לנזק מלא, אף שהתובעת לא הוכיחה את טענתה שרגלי הארון היו חלודות. עוד הוסיף השופט שארונות לא נופלים ללא סיבה. מה גם שהנתבעת לא הוכיחה את ההשערה שהייתה קטטה בחדר ולא הביאה כל איש תחזוקה להעיד על תקינות הארונות. בנוסף לאחר המקרה, כללי הכרונות קביעות לביקורות כדי שתהיה כזו לא תחזור על עצמה שוב.

באשר לנזקים, קיבל השופט את חוות הדעת שקבע לתובעת 7.5% נכות אורתופדית על כאבים והגבלה בתנועת כתף שמאל ו-7.5% נכות פסיכיאטרית בעקבות המקרה ונכות תפקודית של 20%.

סכום הפיצויים שנפסק לתובעת לאחר תגמולי ביטוח לאומי הוא 75,552 ₪ בתוספת 34,777 ₪ שכר טרחת עו"ד וחוץ משפט.

 

בכל מקרה של חבלה, מומלץ לפנות לעו"ד מומחה לקבלת ייעוץ כוללני לשם מיצוי מלא של הזכויות המגיעות לכם.

 

כמו כן, מומלץ לקבל ייעוץ כבר בשלב הראשוני מכיון שישנן הדרכות חיוניות כבר בשלב הראשוני אשר לאחר מכן יהיה קשה להשלימן.