[email protected]

ספורטאית לשעבר הוכרה כנפגעת עבודה

התובעת בת 49 שיחקה בהפועל עירוני קריית אתא ובנבחרת ישראל מ-1997.

ב- 2012 נדחתה תביעה שהגישה לביטוח לאומי לדמי פגיעה לאחר שחשה כאבים עזים ונימול בכף רגל ימין שפרצו לטענתה כשביצעה את אחד מתרגילי האימון וגרמו לה לפרוש מהנבחרת.

התובעת הגישה תביעה בבית הדין לעבודה כנגד ביטוח לאומי שלטענתם התאונה כלל לא התרחשה, ב-2018 מינה בית הדין מומחה אורתופדי שקבע שיש קשר סיבתי בין האימון לפגיעה של התובעת. בממצאי הבדיקה נראה שהיא סובלת מפריצת דיסק בעמוד השדרה המותני, עוד עלה שהיא סבלה מכאבי גב עוד לפני הפגיעה אך מאז זה החמיר ואף גרם לחולשת שרירים ולכן יש להכיר בה כנפגעת עבודה.

ביטוח לאומי דרש לדחות את חוות הדעת של המומחה בטענה שהכאבים וההחמרה החילו עוד לפני, בית הדין קיבל את חוות הדעת, אך בשל בקשת ערעור של הנתבעת ביקש בית הדין למנות מומחה חדש כדי לקבל עוד חוות דעת.

בחוות הדעת של המומחה התקבל רושם דומה שאכל יש קשר סיבתי בין ההחמרה במצב לאימון וקבע שיש להכיר בה כנפגעת עבודה. הנתבעת התנגדה בטענה שהמומחה מתעלם מהמסמכים הרפואיים שמראים שהכאב וההחמרה התחילו אצל התובעת עוד לפני האימון.

בית הדין קבע שעצם מינו מומחה הוא בשביל לתת לנו חוות דעת רפואית מהפן המקצועי, ובשביל לסטות ממנה צריך  שיהיה "הצדקה עובדתית או משפטית יוצאת דופן". מה גם שבחוות הדעת של המומחה הנוסף התקבל אותו הרושם המחזק את הטענה שאכן ההחמרה אירעה בעקבות האימון.

בסיכום העניינים, קבע בית בדין כי התובעת אכן נפגעת עבודה והורה לביטוח לאומי לזמן אותה לוועדה כדי לקבוע את גובה אחוזי הנכות, בנוסף חויבה התובעת לשלם הוצאות ושכר טרחת עורך דין בסך 5,000 שקלים.

 

בכל מקרה של פגיעה, מומלץ תמיד לפנות לייעוץ כוללני עם עורך דין שמתמחה בתחום בכדי למצות את זכויותיכם ככל האפשר.