[email protected]

סבל שנפגע בגבו כשהרים ארגזי מלפפונים ופוצה

התובע עבד במחסן של חברה המשווקת פירות וירקות. לטענתו,  ב – 2012 במהלך עבודתו במחסן כשהרים 3 ארגזי מלפפונים הרגיש "קליק" בגבו שגרם לו לכאב חמור.

לאחר זמן התברר שהתובע סובל מפריצת דיסק שאילצה אותו לעבור סדרת ניתוחים ובנוסף טען שזה גרם לו לנכות נפשית ואי יכולת לשוב למעגל העבודה.

בתביעה שהגיש כנגד החברה נטען שהחברה דרשה ממנו להרים משקלים כבדים ללא כוח עזר או הדרכה נכונה וטען לפיצויים על תאונת עבודה.

מנגד טענה החברה שהתובע סבל מכאבי גב עוד לפני שהתחיל לעבוד, ומה גם שנדרש להרים בכל פעם קרטון אחד ולא הוכח שמשקלם חרג מהמותר ושהיה צריך לתת הדרכה כל שהיא בעניין.

בית המשפט קיבל את גרסת התובע וקבע שהיא נשמעת יותר עקבית ומהימנה. השופט הוסיף כי גרסתו נתמכה בטפסים שהגיש לביטוח לאומי שמנהלו היה חתום עליהם ובעדותו של עוד עובד נוסף. עוד הוסיף השופט שגרסת הנתבע נסתרת בעקבות חוות דעת שהתקבלה הטוענת שפריצת הדיסק קרתה בעקבות האירוע.

מאחר ובית המשפט קיבל את גרסת התובע במלואה, נקבע שעל הנתבע להוכיח את אחריותו באירוע.

בסיכומו של דבר, נפסק לתובע פיצויים בגין הפסדי שכר ופנסיה, אובדן כושר עבודה, הוצאות רפואיות, עזרת הזולת כאב וסבל פיצויים בסכום של 1.9 מיליון שקלים. לאחר הפחתת תגמולי ביטוח לאומי נדרשה הנתבעת לשלם לתובע 600,000 שקלים בתוספת הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסכום של 140,000 שקלים.

 

בכל מקרה של פגיעה או חבלה בעבודה, מומלץ לגשת לעורך דין מומחה בתחום לקבלת יעוץ כוללני בכדי למקסם את מירב הזכויות המגיעות לכם.